.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلسه پرحاشیه جامعه روحانیت مبارز


خبر آنلاین - یاسر فاتحی: جامعه روحانیت مبارز یکی از تشکل‌های روحانی با سابقه به دلیل دارا بودن اعضای سرشناس و با نفوذ همیشه تأثیرات بسزایی در فضای سیاسی کشور داشته است. این تشکل سیاسی اگرچه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته روی هیچ کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به اجماع نرسید ولی در بسیاری از مواقع چه زمانی که اسم برخی اعضای این تشکل در مناظره‌های تلویزیونی برده شد و چه زمانی که به نامه رهبر معظم انقلاب از سوی رئیس‌جمهور منتخب کم توجهی شد، تلاش اعضای این تشکل در جهت کاهش تنش میان جناح اصولگرا بود.

اختلاف سلیقه بین اعضای این تشکل دارد کم‌کم شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. سلایقی که یک طرف آن علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی است و مورد هجمه حامیان و طرفداران رئیس‌جمهور قرار گرفته است، و یک طرف آن محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو جامعه روحانیت مبارز.

آیت الله محمد یزدی عضو پرحاشیه این تشکل روحانی است. وی که قبل و بعد انتخابات به ویژه پس از نماز جمعه بیست و ششم تیر مقابل دیگر عضو این تشکل یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی مواضع تندی گرفته بود، هفته گذشته مهمان جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز شد. این جلسه روز سه شنبه هفته گذشته برگزار شد و حاشیه‌هایی را نیز در بر داشت. بعد از اینکه احمد سالک به عنوان آخرین سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از این سمت استعفا داد، ‌قرار بر این شد که سایت خبری این تشکل منبع رسمی اخبار و مواضع این تشکل باشد.

در حالی که سایت جامعه روحانیت مبارز اخبار برخی از دیگر سایت‌های خبری را که مربوط به حواشی جلسه هفته اخیر شورای مرکزی این تشکل روحانی را منتشر ساخت، ‌ولی اعضای این جامعه از پاسخگویی شفاف در خصوص مسائل مطرح شده در این جلسه سر باز می‌زنند. بر اساس اخبار منتشر شده از جلسه هفته گذشته جامعه روحانیت مبارز، ‌این جلسه با حضور همزمان آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله محمد یزدی برگزار شد. جلسه‌ای که یزدی در آن همچون گذشته تاب سکوت نیاورد و در اظهاراتی تند خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت که باید اقدامات همه و فرزندانش را محکوم کند. یزدی در حالی این سخنان را در غیاب برخی اعضای این تشکل به زبان آورد موجب رنجش خاطر دبیرکل و سایر اعضای حاضر شد. چنانچه آیت الله مهدوی کنی پس از سخنان یزدی در سخنان معتدلی با اشاره به سوابق درخشان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن انتقاد از موضع آیت‌الله یزدی، اظهار کرده آقای هاشمی را که نمی‌شود حذف کرد یا از کشور بیرون کرد. خود ایشان هم که مشکلی ندارند. پس باید ایشان را حفظ کرد.

جامعه روحانیت مبارز که همواره سعی داشته است با خاتمه انتقادات و حملاتی که به هاشمی رفسنجانی می‌شود جو متشنج بعد انتخابات را آرام سازد، این روزها در صدد تهیه بیانیه‌ای محکم و مؤثر در این جهت است. بیانیه‌ای که بنابر اخبار غیررسمی در عین حمایت از هاشمی رفسنجانی قصدش پایان بخشی به مسائل حول این شخصیت محوری نظام جمهوری اسلامی باشد. علاوه بر اکثریت اعضای این تشکل روحانی، مهدوی کنی دبیرکل آن نیز خواهان صدور این بیانیه خاتمه بخش از سوی این تشکل روحانی است تا شاید با پایان بخشی به حرف و حدیث‌های مربوط به اعضای آن احتمال جبهه‌گیری و خط‌کشی‌های تازه در جامعه روحانیت مبارز را سد کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 شهريور 1388
هاشمی پاینده باد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.